Amaç: Bu çalışmanın amacı, laboratuvarımızda son beş yıl içinde preanalitik süreçte en sık görülen uygunsuz numune türleri, oranları açısından niceliksel verileri karşılaştırmak ve ayrıca önleyici tedbir olarak analitik sürecin kalitesini artırmasını beklediğimiz, personele verilen iyi numune alma uygulamaları eğitimlerinin etkinlik durumunu değerlendirmektir. Gereç ve Yöntem: 2019-2023 yılları arasında başvuran hastalardan alınan 969,276 numune, laboratuvar bilgi sistemi kullanılarak analiz edildi. Kabul ve ret kriterlerine göre alınan numunelerin bilgileri sisteme işlendi. Yüzdeleri hesaplanarak dağılım eğrileri çıkartılıp yorumlanıp, ayda bir kez iyi numune alma uygulamaları eğitimi verildi. Bulgular: Yaptığımız çalışmada numunelerin en fazla pıhtılı numune %37,7 ikinci sıklıkla ise hemoliz nedeniyle %36,3 oranında reddedildiğini tespit ettik. Sonuç: Her ay yoğun bakım, iç hastalıkları, cerrahi ve çocuk kliniği, acil servis ve poliklinik numune alma birimlerinde kan numunesi alan sağlık personeline iyi numune alma uygulamaları eğitimleri uygulamalı olarak verildi, konuya dair farkındalık oluşturuldu. Ayrıca hastanemizde yeni göreve başlayan sağlık personeline oryantasyon eğitimi kapsamında numune kabul ve ret kriterlerine dair eğitim yapılmaya başlandı.